Bratislavský región zaujal tisíce návštevníkov
Krajská organizácia cestovného ruchu (KOCR) Turizmus regiónu Bratislava už v tomto roku prezentovala
zaujímavosti bratislavského regiónu na troch medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu – Ferien-
Messe vo Viedni (15.-18.1.), ITF Slovakiatour v Bratislave (29.1.-1.2.) a Holiday Wolrd v Prahe (19.-22.2).
Tieto najväčšie a najvýznamnejšie veľtrhy cestovného ruchu v daných krajinách spolu s viac ako 1800
vystavovateľmi z vyše 70 krajín navštívilo počas 12 dní (každý veľtrh trval 4 dni) 251 621 návštevníkov,
ktorí mali možnosť sa oboznámiť s bohatou ponukou bratislavského regiónu.
„Všetky doterajšie veľtrhy hodnotíme ako úspešné, pretože práve náš stánok sa tešil veľkej pozornosti
návštevníkov, ktorí prejavovali záujem spoznávať bratislavský región. Dožadovali sa informácií o aktívnom
trávení voľného času, programe pre rodiny s deťmi, vínnej turistike, gastrozážitkoch a možnostiach
ubytovania. Popri tom sme absolvovali množstvo dôležitých obchodných stretnutí, ktoré sú prínosné
pre rozvoj destinácie s cieľom prilákať viac turistov. Prezentovali sme všetky subjekty, ktoré považujeme
za nositeľov kvalitnej ponuky cestovného ruchu v regióne. V nastúpenom trende úspešnej prezentácie
bratislavského regiónu budeme pokračovať aj na veľtrhoch v Budapešti a v Berlíne," povedal predseda
Bratislava Region Tourism RNDr. Martin Zaťovič.
KOCR Turizmus regiónu Bratislava a oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) Bratislava Tourist
Board nadviazali na svoju úspešnú spoluprácu z roku 2014 a so spoluvystavovateľmi z oblastnej
organizácie Región Senec, Malokarpatského múzea v Pezinku a Mestského kultúrneho a informačného
centra Stupava odprezentovali Bratislavu a jej rozmanitý región na spoločnej expozícii, ktorá sa niesla
v duchu hesla „Bratislava Goes Classical, Region Goes Modern“.
Stánok Bratislavy a regiónu zaujal návštevníkov svojou výnimočnosťou. Pestrosť obsahu a elegantne
navrhnuté prevedenie priťahovalo pozornosť nie len návštevníkov, ale aj vystavovateľov z okolitých
expozícií. Nový vzhľad, ladený vo farbách kaviarenskej hnedej a bielej, navodzoval priateľskú pohostinnosť
mesta a moderných investícií v regióne. V centrálnej časti stánku sa návštevníci mohli preniesť do
známej bratislavskej kaviarne Franza Xavera Messerschmidta, zatiaľ čo po okrajových častiach bol
kubistickými prvkami prezentačných pultov a rokovacích priestorov naznačený trend inovácií v ponuke
služieb cestovného ruchu, ktorými sa môže región v okolí hlavného mesta pochváliť.
V rámci regiónu sa návštevníci mohli zoznámiť napríklad s ponukou múzea moderného umenia
DANUBIANA Bratislava, ktoré získalo ocenenie Stavba roka 2014, ďalej vinárstva ELESKO a Zoya Museum,
ktoré sa špecializuje na degustácie vín, ale zaujme aj milovníkov umenia modernou galériou s výstavou diel
svetového umelca Andyho Warhola. V zime i v lete možno navštíviť Aquapark Senec, ktorý návštevníkov
láka na množstvo vodných atrakcií a wellness svet. To pravé dobrodružstvo ponúka Divoká voda – areál
vodných športov Čunovo a Hotel Zochova chata, nachádzajúci sa v krásnom prostredí Malých Karpát v
hustom bukovom lese a je križovatkou mnohých turistických trás. Najväčšiu zbierku vinohradníckych
lisov a unikátne degustácie v tme ponúka Malokarpatské Múzeum v Pezinku. Očarujúca takmer panenská
príroda Záhoria tradične lákala turistiky chtivých návštevníkov.
V programe na expozícii nechýbala ochutnávka kvalitných regionálnych vín a gastronómie. Príjemnú
atmosféru dotváral sprievodný program v podobe hudobných vystúpení skupín Paper Moon, Pressburger
Klezmer Band, Funny Fellows, harfistu Michala Matejčíka, ale zaznela aj ľudová hudba. Korunovačnú slávu
Bratislavy predstavila Mária Terézia v replike jej obradných šiat a koruny.
Bratislava Region Tourism je profesionálna organizácia destinačného manažmentu, ktorá podporuje
a vytvára podmienky na rozvoj cestovného ruchu na území Bratislavského kraja. Vytvára a realizuje
marketing a propagáciu cestovného ruchu pre svojich členov doma a v zahraničí a spolupracuje so
Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch. Jej členmi sú Bratislavský samosprávny kraj, organizácia
cestovného ruchu Region Senec a bratislavská organizácia cestovného ruchu Bratislava Tourist Board,
ktorá zastrešuje v spolupráci 70-tich členov propagáciu hlavného mesta.
Bratislava Region Tourism na veľtrhoch v číslach:
- 12 dní
- 1 800 vystavovateľov z viac ako 70 krajín
- 251 621 návštevníkov
- 7 320 rozdaných brožúr
- 3 325 rozdaných máp
- 2 850 rozdaných cyklomáp
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára