utorok 26. mája 2015

Zhoršujúce sa vzťahy klientov s bankami a konkurencia nebankových subjektov predstavujú hlavné zistenia World Retail Banking Report-u 2015

Stagnácia lojality bankových klientov vytvára príležitostí pre nebankové subjekty

Bratislava – 26. mája 2015 – Už druhý rok po sebe spokojnosť zákazníkov retailových bánk stagnovala.

V porovnaní rokov 2013 a 2015 došlo k poklesu o jedno percento, čo zvyšuje pravdepodobnosť odchodu klienta

zo svojej doterajšej banky. Stagnujúca spokojnosť klientov predstavuje pre banky výzvu z pohľadu

zabezpečenia ďalšieho rastu. Aj toto sú zistenia z dvanásteho vydania World Retail Banking Report-u (WRBR),

ktorý zverejňujú spoločnosti Capgemini a nezisková organizácia Efma.

Stagnovanie úrovne klientskej spokojnosti v kombinácii s nárastom podielu klientov s tendenciou opustiť svoju

banku, poukazujú na oslabenie vzťahov medzi bankou a jej klientmi. Oslabenie vzťahu má za následok presun

aktivít klienta ku konkurenčným, aj nebankovým subjektom ako sú napr. značkoví predajcovia, technologické

firmy v oblasti financií, mikropôžičkové webové stránky, peer-to-peer úverovanie, internetoví a mobilní

poskytovatelia služieb atď. Tieto zistenia podčiarkujú potrebu bánk investovať do zlepšenia zákazníckej

spokojnosti, najmä čo sa týka transformácie middle office a back office. Tie boli v minulosti ignorované, avšak

sú nevyhnutné pre poskytovanie digitálnych služieb z hľadiska skrátenia času spracovania transakcií a zníženia

Publikácia vychádza z poznatkov zozbieraných v 32 krajinách od viac ako 16 000 bankových klientov, ktoré sú

okrem iného využívané na tvorbu Indexu Zákazníckej Spokojnosti (Customer Experience Index) na ročnej báze.

Zmeny v správaní klientov

Okrem poklesu spokojnosti klientov, WRBR poukazuje na fakt, že tendencia opustiť svoju primárnu1

u klientov na vzostupe (konkrétne Generácia Y

alebo odporučiť svoju banku sa výrazne znížila. Percento klientov, ktorí uviedli, že pravdepodobne opustia svoju

banku v najbližších šiestich mesiacoch dvojnásobne vzrástlo v každom regióne s výnimkou západnej Európy.

Podľa údajov WRBR z minulého roka, percento pravdepodobnosti opustiť svoju banku sa zvýšilo z takmer 4%

na viac ako 12% v závislosti od regiónu. Globálne, menej ako 50% klientov Generácie Y uviedlo, že plánuje

pokračovať vo využívaní služieb banky v najbližších šiestich mesiacoch. Hlavné dôvody klientov na odchod z

banky sú: nárast konkurencie nebankových subjektov, rast start-up bánk ponúkajúcich atraktívnejšie produkty

a jednoduchšia administratíva pri prechode k inej banke.

Napriek nárastu využívania mobilných a internetových služieb, naďalej klienti v rovnakom rozsahu využívajú

služby pobočkovej siete. Dokonca v regióne Severnej Ameriky a Európy využitie rástlo a malý pokles bol

zaznamenaný v regióne Latinskej Ameriky a Ázia-Pacifik.

Na scéne sa stále viac presadzujú nebankové subjekty

Poskytovatelia internetových a technologických služieb prinášajú jednoduché, agilné a intuitívne produkty

nezaťažené históriou vývoja IT systémov. Stávajú sa tak hlavnými konkurentmi bánk. Až 83% bankových

manažérov vníma pripravenosť využívať a spokojnosť klientov so službami týchto nových konkurentov. Už dnes

je evidentná prítomnosť takýchto poskytovateľov v oblastiach platieb a kreditných kariet, hlavne v regióne

Severná Amerika a Západná Európa.

1- Primárna banka- klient vykonáva cez ňu všetky najdôležitejšie transakcie

2- Generácia Y - je technicky zdatná populácia narodená v rokoch 1980 až 2000

2

). Zároveň ochota klientov zakúpiť si ďalšie produkty a služby

Zachovanie konkurencie schopnosti bánk vyžaduje investície do transformácie middle a back office

S cieľom zvýšenia spokojnosti zákazníkov banky už investovali nemalé finančné prostriedky do digitálnej

transformácie front office, pričom ale nedocenili vplyv middle a back office na celkovú spokojnosť klienta. Toto

tvrdenie je podporené skutočnosťou, že viac ako 60% negatívnych skúseností klientov má korene v nekvalite

middle/back office aktivít (dlhší čas spracovania transakcií, chybovosť a nečakané odchýlky).

Pre riešenie tohto stavu banky potrebujú vypracovať transformačný plán popisujúci postupnosť digitalizácie.

Jednotlivé kroky musia nákladovo efektívnym spôsobom adresovať výzvy banky, tak, aby boli dosiahnuté

priebežné pozitívne efekty. Z pohľadu digitalizácie middle a back office je potrebné sústrediť sa na tri hlavné

oblasti: automatizácia procesov, zjednodušenie IT architektúry a adekvátne vyťažovanie dát s cieľom

dosiahnutia personalizácie služieb pre klienta.

World Retail Banking Report

Publikácia World Retail Banking 2015 vychádza z poznatkov zozbieraných v 32 krajinách. Správa obsahuje

Index Zákazníckej spokojnosti (Customer Experience Index), ktorý je ročne aktualizovaný a je vypočítaný na

základe výsledkov z prieskumu Hlas Zákazníka (Voice of the Customer), získaných od viac než 16 000

bankových klientov zo šiestich zemepisných oblastí (Severná Amerika, Latinská Amerika, Západná Európa,

Stredná Európa, Stredný Východ & Afrika, Ázia-Pacifik).

Pre viac informácií navštívte www.worldretailbankingreport.com

S viac než 145.000 zamestnancami vo viac než 40 krajinách je Capgemini jedným z najznámejších svetových

poskytovateľom konzultačných, technologických a outsourcingových služieb. Skupina za rok 2014 oznámila

globálne tržby vo výške 10,573 miliárd EUR. Spolu s jej klientmi, Capgemini tvorí a dodáva obchodné

a technologické riešenia, ktoré sú v súlade s ich potrebami a tvoria výsledky, ktoré klienti chcú. Hlboko

multikulturálna organizácia, Capgemini vyvinula jej vlastnú cestu práce, Collaborative Business ExperienceTM,

a využíva Rightshore®, jej celosvetový model dodávky služieb.

Viac sa o nás dozviete na www.capgemini.com a www.capgemini.com/financialservices .

Rightshore® je registrovanou obchodnou značkou Capgemini

O Capgemini Financial Services Global Business Unit

Capgemini Financial Services Global Business Unit prináša hlbokú odvetvovú skúsenosť, inovatívne ponuky

služieb a budúcu generáciu globálnych dodávok, ktoré majú slúžiť v odvetví finančných služieb. So sieťou

24.000 odborníkov a s viac ako 900 klientmi po celom svete Capgemini spolupracuje s poprednými bankami,

poisťovňami a spoločnosťami z kapitálového trhu, pričom im dodáva obchodné a technologické riešenia, ktoré

vytvárajú hmatateľné hodnoty.

Viac sa o nás dozviete na www.capgemini.com a www.capgemini.com/financialservices .

Na Slovensku patrí Capgemini od roku 1998 medzi najväčších poskytovateľov služieb v oblasti informačných

technológií. Capgemini ponúka klientom v Slovenskej republike hlavne služby v oblasti poradenstva, systémovej

integrácie, CRM implementácií (Siebel, MS Dynamics), programového a projektového manažmentu, podnikovej

technologickej architektúry, optimalizácie biznisových procesov a pod. Medzi klientov skupiny v Slovenskej

republike patria najvýznamnejšie banky, inštitúcie z vládneho a verejného sektora, mobilní operátori a

priemyselné podniky.

Viac sa o nás dozviete na www.sk.capgemini.com.

Efma ako globálna nezisková organizácia združuje viac ako 3300 spoločností, ktoré sa zaoberajú retailovými finančnými

službami z viac ako 130 krajín sveta. Pre členov v takmer tretine globálnych retailových bankách sa Efma osvedčila ako

cenný zdroj pre globálne bankovníctvo, ponúkajúc exkluzívny prístup k množstvu informácií, databáz, štúdií, článkov,

spravodajských kanálov a publikácií. Efma taktiež organizuje množstvo podujatí vo forme medzinárodných konferencií,

pracovných skupín, on-line komunít či iných medzinárodných stretnutí.

Viac informácií je dostupných na: www.efma.com

1- Primárna banka- klient vykonáva cez ňu všetky najdôležitejšie transakcie

2- Generácia Y - je technicky zdatná populácia narodená v rokoch 1980 až 2000

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára